Výfukové potrubia
Výfuk podľa mnohých laikov iba pre tlmenie hlučných zvukov od motora. Nie je tomu tak, presnejšie nie je iba nato. Výfuk a jeho priemer a dĺžka je špeciálne navrhovaný pre každý typ vozidla. Dnešný moderný výfuk sa skladá zo zvodov, katalyzátora, stredového tlmiča, rezonátora a koncového tlmiča. Zvody spájajú výfukové kanály všetkých valcov do jednej trubky. Môžu byť priame alebo nepriame pričom motor je na istý typ navrhovaný a keby ste zmenili typ zvodoch tak to musíte dať motoru „oznámiť“. V dnešných autách s tým nie je problém ale v starších karburátoroch je. Tie majú väčšinou nepriame zvody ktoré spomaľujú výfukové plyny čo je dobré pre pomalý karburátor. Keby ste nainštalovali na starú škodovku priame zvody tak by vám pravdepodobne nefungovala lebo originálny karburátor by to nestíhal a motor by zhasol. Ale priame zvody umožňujú plynulý odliv výfukových splodín a motor má väčší výkon. Ďalej je katalyzátor ktorý sa v autách začal objavovať s príchodom emisných noriem. Aby mali autá menšie emisie začali montovať katalyzátor ktorý ich znižuje. Je treba dodať že auto s katalyzátorom musí ísť na emisnú kontrolu každý druhý rok zatiaľ čo auto bez katalyzátora musí ísť na emisnú kontrolu každý rok! V automobiloch škoda sa katalyzátor objavuje v škode favorit, prvýkrát ale v škode Rapid Ric. Ďalej výfukové potrubie obsahuje tlmiče zvuku. Takéto tlmiče sú vnútri dierkované ako strúhadlo, respektíve iba trubka ktorá prechádza celým oválnym tlmičom. Takýto tlmič doslova funguje ako zachytávač zvuku. Vnútro ešte pre zníženie rezonovania býva vypchaté sklenou vatou. Vo výfukovom potrubí je aj rezonátor. Teda pružná súčiastka medzi zvodmi a katalyzátorom ktorá zaisťuje to aby sa neprenášali vibrácie z výfuku do motora a naopak. Ak by tam nebol a vy by ste dreli výfuk po zemi alebo ho niekde buchli na obrubníku tak tento náraz znesie až motor a to sa môže skončiť až sprasknutým bloku motora. Samozrejme aj motor by prenášal vibrácie na výfuk a auto by celé rezonovalo a bolo hlučné.